BioMar Grup İçİn İstİkrarlı sonuçlar

10 Mart 2017

BioMar Grup beklentilerin üzerinde finansal sonuçlar elde etti. Büyüme ile sürdürülebilir ve verimli üretim yeniliklerine özenle odaklanılması sağlam sonuçlar ortaya koydu.

BioMar Grup, 2016 yılında, 2015'e oranla anlamlı bir artış gösteren, 447 Milyon DKK'dan 2016'da 518 Milyon DKK'ya yükselen, bir faiz ve vergi öncesi kar (EBIT) elde etti. Aynı zamanda işletme sermayesi 752 milyondan DKK'dan 414 milyon DKK'a düştü ve bu da operasyonlardan güçlü bir nakit akışı olmasını sağladı. Gelirlerin geçen yıldan biraz düşük sonuçlanmasına rağmen pazar hacimlerinde kararlı bir artış gerçekleşti.

- BioMar Grup CEO'su Carlos Diaz bunu "Bazı önemli pazarlarımızda, özellikle alg patlaması ve grevlere bağlı olarak Şili'de, karşılaştığımız sorunlara rağmen BioMar Grup'un şimdiye kadar elde ettiği en iyi sonuçları ve arka arkaya birkaç yıl boyunca ulaştığı en güçlü rakamları ortaya koymaktan mutluluk duyuyoruz. Bu sonuçlar yüksek seviye yenilikçi, işbirlikçi, sürdürülebilirliğe ve performansa yönelik bir çalışma ortaya koyan ve "Bizler kendimizi verimli ve sürdürülebilir bir su ürünleri sektörü oluşturmaya adayan yenilikçileriz' ilkesini benimseyen azimli çalışanlar sayesinde elde edilmiştir." cümleleriyle açıklamıştır.

Geçtiğimiz yıllarda BioMar ürün yeniliğine, marj yönetimine, süreç gelişimine ve çalışanların gelişimine odaklanarak şirket içi performansını geliştirmek için sistemli olarak çalışmıştır. Bunun yanısıra, müşterilerle yakın işbirliği içinde çalışarak pazara ürünler ve çözümler sunabilmek, perakendecilerin ve tüketicilerin sürdürülebilirliğe ve sağlık profiline yönelik artan taleplerine cevap verebilmek için sürekli çaba sarf edilmiştir. Çalışmanın temelleri dört kılavuz ilke üzerine kurulmuştur: Yenilikçilik, İşbirliği, Sürdürülebilirlik ve Performans.

"Yeni stratejimiz olan "Shaping the Future" (Türkçe: Geleceği şekillendiriyoruz)'nin bizi somut sonuçlara doğru yönlendirdiği son derece açıktır. Biz, yerel beceriyi ve küresel mükemmelliği güçlendirmeye odaklı tek küresel su ürünleri yem şirketi olarak çalışmalarımıza devam etmeye karar vermiş bulunuyoruz. Şuna kesinlikle inanıyorum ki, pazarlardaki müşterilere yakın durarak ve kısa vadede pazarda müşteri odaklı küresel yenilikler üreterek kendimizi önde gelen rakiplerimizden nasıl ayırt ettiğimizi artık görmeye başladık", diyen Carlos Diaz sözlerine şu şekilde devam etti:

"Her ne kadar rekabetin yüksek seviyelerde olduğu pazarlarla karşılaşacak olsak da gelecek hakkında iyimseriz. 2016 yılında gelecekteki büyümemizi ve karlılığımızı sağlayacak çeşitli tohumlar ektik. Öncelikle Türkiye'deki fabrikamızı açtık ve artık Avrupa'daki en büyük ikinci pazarın içinde doğrudan yer alıyoruz. İkinci olarak Çin'e çok sağlam bir adım attık. Wuxi'de yeni bir fabrikanın inşasına başladık ve Çin'in Güneyinde bulunan Haiwei'de ise bir başka yem fabrikasını satın aldık. Üçüncü olarak, Karmøy'da yeni bir hattın inşasının yanı sıra esnekliği arttırabilmek için yeni gazla çalışan gemimizin de kapsamında yer aldığı – Norveç'teki kapasiteyi 600.000 tona çıkaracak - ek lojistik yatırımlar yaparak Norveç'te planladığımız biçimde ilerlemeye devam ediyoruz. Ve tüm bu genişlemelerin en önemlisi olarak yarının sorunlarına karşı hazır olmak için organizasyonumuzu güçlendirdik. Bunun bir örneği yaptığımız işle güçlü bir bağa sahip olan ve gerek Avrupa'da gerekse, Şili'deki gelişmiş tesisimiz olan ATC Patagonia Center ile başlamış olduğumuz, Amerika'da son teknoloji deneme tesislerine sahip olan küresel bir Ar-Ge Merkezini inşa etmemizdir.